O ESTADO DO CONHECIMENTO DA PESQUISA SOBRE A APRENDIZAGEM DO PORTUGUÊS ESCRITO POR SURDOS NO BRASIL (2007-2018)
DOI:
https://doi.org/10.22196/rp.v22i0.5699Keywords:
Estado do Conhecimento, Aprendizagem da Língua Portuguesa para surdos, Ensino da Língua Portuguesa para surdosAbstract
This is the result of a research on the state of knowledge regarding the learning of written Portuguese by deaf people in Brazil, with searches carried out in the production of dissertations and theses available in the CAPES Dissertation and Theses Catalog and in the Brazilian Digital Library of Theses and Dissertations, using the descriptors teaching and learning the Portuguese Language for the deaf. To systematize information from scientific production on the theme, 24 works produced between 2007 and 2018 were analyzed. Results stand out that researches regarding the teaching and learning of the written Portuguese for the deaf in Brazil are growing and they defend the approach of didactic resources, technological tools and the acquisition of the normative system of that language as an educational propose model more suited for the condition of the deaf. Thus, it is concluded that there is a need to expand and deepen the researches that try to investigate the paths that the deaf go through to build a conceptual system of written Portuguese in their minds.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Estou ciente de que, em sendo aprovado, a publicação do artigo será no formato on-line no Portal de Periódicos da Unochapecó. Também tenho ciência de que há autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
A revista permite que o autor detenha os direitos autorais sem restrições, desde que contate a revista sempre que desejar republicar o artigo.
Do ponto de vista do Creative Commons, a Revista Pedagógica é de acesso aberto e irrestrito, porém não permitindo adaptações nos artigos, nem o uso comercial. Atribuição-NãoComercial-SemDerivações 4.0 Internacional.








