SOCIAL ISOLATION AND COVID-19: A STUDY FROM THE PERSPECTIVE OF HOSPITALITY WITH SMALL BUSINESS MANAGERS AND INFORMAL PROFESSIONALS IN TIMES OF BUSINESS CRISIS
DOI:
https://doi.org/10.22277/rgo.v14i1.5708Keywords:
Hospitalidade. Gestão de negócios. Gestão de crise. Isolamento social. COVID-19.Abstract
Regardless of the business, they are all exposed to experiencing a crisis type. Currently, several countries have enacted social isolation due to the Covid-19 virus pandemic, forcing managers and informal entrepreneurs to adapt their ways of negotiating and receiving customers and suppliers to keep their companies running. From the perspective of hospitality between organizations and their stakeholders, in crisis management, this study questions: During the period of social isolation, how did hospitable attitudes and actions collaborate to maintain commercial relations and business survival? By objective, it was intended to identify the actions and hospitable attitudes that contributed to commercial relations and business survival during the social isolation caused by the pandemic of the Covid-19 virus. By propositions: The hospitality relations in business with my customers and suppliers allowed me to prepare my business to face social isolation; The hospitality relations in the business favored positive agreements with customers and suppliers so that my enterprise remained active during the period of social isolation; and, After the period of social isolation, I intend to maintain hospitality in business with my customers and suppliers. Methodologically, there is a qualitative and exploratory approach. For data treatment, Content Analysis was chosen. The results confirmed two propositions and the third, it was not possible to confirm or reject. It was considered that, even without having a more defined notion about hospitality, many interviewees found in their rites the possibility of keeping their businesses active during social isolation.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Estou ciente de que, em sendo aprovado, a publicação do artigo será no formato on-line na RGO.
Também tenho ciência de que há autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
Do ponto de vista do Creative Commons, a Revista Gestão Organizacional é de acesso aberto e irrestrito, porém não permitindo adaptações nos artigos, nem o uso comercial.
Sobre a licença Creative Commons: As licenças e instrumentos de direito de autor e de direitos conexos da Creative Commons forjam um equilíbrio no seio do ambiente tradicional “todos os direitos reservados” criado pelas legislações de direito de autor e de direitos conexos. Os nossos instrumentos fornecem a todos, desde criadores individuais até grandes empresas, uma forma padronizada de atribuir autorizações de direito de autor e de direitos conexos aos seus trabalhos criativos. Em conjunto, estes instrumentos e os seus utilizadores formam um corpo vasto e em crescimento de bens comuns digitais, um repositório de conteúdos que podem ser copiados, distribuídos, editados, remixados e utilizados para criar outros trabalhos, sempre dentro dos limites da legislação de direito de autor e de direitos conexos.
A Revista Gestão Organizacional adota o sistema: Atribuição-SemDerivações-SemDerivados CC BY-NC-ND: Permite o download dos seus trabalhos e o compartilhemento desde que atribuam crédito, mas sem que possam alterá-los de nenhuma forma ou utilizá-los para fins comerciais.