CIRCLES OF STUDY SPORT, LEISURE AND ARTS WITH THE YOUTH IN AGRARIAN REFORM AREAS: THE EXPERIENCE WITH RECÔNCAVO DA BAHIA’S YOUTH AND THE ELEVATION OF THEORETICAL THINKING
DOI:
https://doi.org/10.22196/rp.v15i31.1854Keywords:
Gênero, crédito e acesso desigual.Abstract
This article presents the work developed in Circles of Study Sport, Leisure and Arts with rural youth, to form cultural militants, elevating their theoretical thinking, in Agrarian Reform areas, of Movimento dos Trabalhadores Rurais Sem Terra (MST), in Recôncavo Baiano region, in Santo Amaro/Bahia. It’s organized in: a) presentation of the general problem about production mode of life in countryside and youth, especially in agrarian reform areas;(b) experience report with the Circles and results of study of texts from “Programa da Revolução”, from the categories Mode of Production, Productive Forces and Revolution. We conclude emphasizing the importance of formation youth of countryside, like cultural militants, organically inserted in the conflict by agrarian reform and aware of their revolutionary role, which requires a consistent theoretical formation, elevating of class consciousness, political formation and self-determined insertion in organizations of working class struggle.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Estou ciente de que, em sendo aprovado, a publicação do artigo será no formato on-line no Portal de Periódicos da Unochapecó. Também tenho ciência de que há autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
A revista permite que o autor detenha os direitos autorais sem restrições, desde que contate a revista sempre que desejar republicar o artigo.
Do ponto de vista do Creative Commons, a Revista Pedagógica é de acesso aberto e irrestrito, porém não permitindo adaptações nos artigos, nem o uso comercial. Atribuição-NãoComercial-SemDerivações 4.0 Internacional.








