Entrepreneurship in higher education management: a case study
DOI:
https://doi.org/10.22277/rgo.v2i1.72Abstract
The context for private higher education institutions in Brazil brings challenges that threaten their market position. As a result, this type of institution is searching for new managerial approaches that lead to higher competitiveness. Entrepreneurship becomes a relevant approach to stimulate initiatives, innovation and differentiation. The purpose of this study is to analyze the existence of entrepreneurship in higher education management and its importance to organizational performance. The research is characterized as a case study with its focus on a private higher education institution located in Curitiba, State of Paraná. The analysis reveals that managers have a clear understanding of entrepreneurship, as well as present an entrepreneurial profile, with emphasis on risk taking in new projects, capability to transform new ideas into businesses, and a special concern with quality and efficiency on services. Based on the managers’ perception, entrepreneurial actions are disseminated within management, especially related to academic programs that fit the market requirements and creativity in the design of new academic programs. The conclusion stresses that the institution by having managers with entrepreneurial attitude is prepared to develop actions that contribute to the development of competitive advantages.Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Estou ciente de que, em sendo aprovado, a publicação do artigo será no formato on-line na RGO.
Também tenho ciência de que há autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
Do ponto de vista do Creative Commons, a Revista Gestão Organizacional é de acesso aberto e irrestrito, porém não permitindo adaptações nos artigos, nem o uso comercial.
Sobre a licença Creative Commons: As licenças e instrumentos de direito de autor e de direitos conexos da Creative Commons forjam um equilíbrio no seio do ambiente tradicional “todos os direitos reservados” criado pelas legislações de direito de autor e de direitos conexos. Os nossos instrumentos fornecem a todos, desde criadores individuais até grandes empresas, uma forma padronizada de atribuir autorizações de direito de autor e de direitos conexos aos seus trabalhos criativos. Em conjunto, estes instrumentos e os seus utilizadores formam um corpo vasto e em crescimento de bens comuns digitais, um repositório de conteúdos que podem ser copiados, distribuídos, editados, remixados e utilizados para criar outros trabalhos, sempre dentro dos limites da legislação de direito de autor e de direitos conexos.
A Revista Gestão Organizacional adota o sistema: Atribuição-SemDerivações-SemDerivados CC BY-NC-ND: Permite o download dos seus trabalhos e o compartilhemento desde que atribuam crédito, mas sem que possam alterá-los de nenhuma forma ou utilizá-los para fins comerciais.